hasil typewriting aku

March 27, 2012

kehebatan Laungan AZAN

Assalamualaikum semua . kikiki . kali nih banyak upload video plak . tapi bkn merapu . just share ngn hampa . hihihi . jum tengok video laungan azan dalam gereja . okay . peace :)



daqi info yang aku dapat para ahli gereja menjemput muazzin kerana ingin mendengaq laungan azan sehingga di Baitul Muqaddis pon mendahulukan azan sebelum memulakan bacaan agama mereka . bagi mereka laungan azan salahsatu lafaz2 suci daripada Allah .


dari apa yang aku baca komen dqi video nih kat youtube , salah sorang daripada anak Father kat gereja tuh teruih masok Islam selepas pertama kali mendengaq azan , mungkin dapat hidayah daripada Allah . Alhamdullilah , makin tambah lagi saudara Islam kita .

kalo hampa baca balik komen2 video nih kan , most penganut Cristian menhormati agama kita , dan memuji agama kita . hebat kan agama kita . Alhamdullilah .

ringkasan nya kat sini , agama kita Islam terbuka kepada semua makhluk Allah kat muka bumi nih . Islam tidak memaksa sesiapa pon untuk menganutinya . sesungguh ajaran yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W harus kita pelihara sebaik - baiknya . dan aku bangga menjadi orang Islam . Islam for all . peace . 

p/s aku tak pasti apa hukum azan dalam gereja . aku dah GOOGLE . tapi xdak pon . mugkin aku akan tanya orang yg lebih arif dalam bab nih . okay . peace .

. hope enjoi reading . gimme one LIKE . peace yaww .

7 comments :

cik kiwi's said...

ok like. bagus. ilmiah punya entry kali ni. ahahahha

LoveBug said...

islam agama mudah. orang yang kadang2 merumitkannya.

DRceria said...

Allahu Akhbar... Jangan lupa kalau azan je, tanda suruh kita solat... =)

Phat said...

Allah Maha Besar

Cikgu Ma said...

kerana azan juga Neil Armstrong beriman..

MawardiYunus said...

buat jiwa jadi tenang :)

Niswatus Solikah Samik said...

tu la kehebatan Allah dan agama kita islam.. im proud to be muslimah.. =)